Kormorán na Hornáde


 

Keď som sa prechádzal pred niekoľkými dňami po nábreží Hornádu, zbadal som na ľadovej kryhe siluetu vtáka, akého som tu ešte nikdy nevidel. Hneval som sa na seba, že som si nevzal fotoaparát. To sa stáva, že nikdy nie je po ruke, keď ho najviac potrebujeme. Vták bol veľmi plachý a len čo som sa priblížil, skočil do vody a plával rýchle na druhú stranu. Divé kačky, ktoré sa tu už roky zdržiavajú, si ho vôbec nevšímali. Po návrate domov som pátral v knihách aj cez internet, čo som to vlastne videl, a s úžasom som zistil, že som sa prvýkrát v živote stretol s kormoránom. Bol to najskôr kormorán čierny (Phalacrocorax carbo).

Na druhý deň bola nedeľa a ja som sa vybral na to isté miesto už patrične vybavený. Neveril som, že kormorána ešte uvidím. Veď tu bol celkom osamotený a určite sa pobral ďalej ku svojim druhom, keď zistil, že tu iba zablúdil. Našťastie, kormorána som našiel na tom istom mieste, ako včera, len ten zvyšok ľadovej kryhy sa medzitým roztopil alebo ho odplavila voda, a tak sa premiestnil nižšie na breh. Opäť sa správal veľmi placho a očividne na ľudí nebol zvyknutý. Len čo ma zbadal, vrhol sa do vody a dlho plával zmätene všetkými smermi, až sa napokon odvážil vyskočiť na druhom brehu. Otočil sa smerom k slnku a rozprestrel takmer dvojmetrové krídla, aby sa zohrial a vysušil si perie. Bolo to dosť ďaleko, a tak zábery nie sú veľmi kvalitné, ale som rád, že sa mi aspoň tak podarilo zachytiť mimoriadne vzácnu návštevu,  kormorána na Hornáde v Košiciach.

Pridaj komentár

